livet universum och allting.se

En personlig blogg för min personliga utveckling

Låtar att dö till

Publicerad 2016-07-28 02:45:00 i Personligt,

Jag hörde låten "just between you and me" med Aprile Wine. Den triggade igång den här lilla texten. Varför då kan man fråga sig? Jo jag satt här på balkongen och kände att just till den låten skulle jag vilja hålla om och kanske inte dansa, jag är dålig på det, men gunga försiktigt och kanske röra mig sakta runt vardagsrumsgolvet tillsammans med en viss person som stulit mitt hjärta och bara må gott. Ja jag blir lite romantisk ibland och jag kanske har fått i mig lite dryck men hjärtat och hjärnan samamarbetar inte alla gånger och då blir det så här. Jag blir lite ledsen i ögat och önskar att livet vore lite bättre. Jag känner mig som Nemi och inser att livet är lite ostämt. Jaja imorgon kanske det känns bättre. Då har jag båda mina döttrar och mågen på middag och då ska vi göra plankstek. Det kan bara bli bra. Ja nu håller ögonen på att lägga igen så nu är det godnatt och så får vi se vilken nästa låt som får igång mig. 

Ha det gott till nästa gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Micke

Jag är en kille i mina bästa år, 50+, som har blivit singel efter 30 år varav husägare i 25 år och nu hamnat i en lägenhet ensam. Det är en ny erfarenhet som jag inte har någon koll på. ska försöka skriva av mig lite personliga saker här för min egen skull och om någon tycker att det är intressant att läsa så varsågod. Ska försöka att bjuda lite på mig själv, vilket också är något som jag inte är van vid då jag kan vara lite reserverad. Detta kanske är en del i min personliga utveckling. Bloggnamnet är som det antyder, man vaknar upp här i livet och upptäcker att man har blivit singel när man passerat 50 och man tittar sig i spegel och ser något vackert, HAHA, men det är åt helskotta för mycket av det vackra,

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela