livet universum och allting.se

En personlig blogg för min personliga utveckling

Kärleksproblem eller inbillade fantasier

Publicerad 2016-07-20 17:56:02 i Personligt,

Ibland är det väldigt svårt att skriva om sina känslor och ibland så kommer dem bara över en och tangenterna på laptoppen verkar skriva av sig själv. Att skriva dem i poesiform är enkelt men utrycka dem i text så här känns svårt ibland. Just nu verkar orden fastna någonstans där jag inte får ut dem.  Samtidigt så känner jag ett behov av att få skriva av mig då det känns lite fullt inuti Berglund.

Det här med att träffa kvinnor efter att i 30 år inte haft ett behov eller en tanke på att ta kontakt eller träffa andra kvinnor är inte lätt, och när man så träffar någon, hur bär man sig åt. Nu menar jag inte rent praktiskt hur man umgås med dem när man träffas. Frågan är hur håller man kontakten? Jag känner att risken är att jag blir för mycket. Jag vill gärna ta i och ösa på.

Jag kanske ska förklara lite innan det blir för förvirrande. Om man träffar någon helt utanför ens bekantskapskrets och helt utanför ens egna planer, då kan man bli helt förvirrad. Självklart så känns allt naturligt under mötet, men sen då. När båda två känner samma sak men där den ena blir tveksam på grund av sitt eget liv. Självklart så förstår jag den känslan, jag har själv varit där då ens eget liv varit i kaos där man inte har riktigt plats för något annat.

Men om man känner att allt kändes rätt, ska man då visa att man fortfarande finns och bjuda ut på något trevligt som mat eller bio, skicka små meddelanden för att visa att här är jag eller ska man backa, vänta och se vad tiden bär med sig. Nu är det inte säkert att det skulle bli något om vi gjorde ett försök, men det vet man inte förrän man provat.

Eftersom man nu inte har det bästa självförtroende, så börjar man dessutom fundera, jag kanske har fel. Det är bara jag som inbillar mig att båda tycker så här, utan det är jag som börjar fantisera och tror att jag skulle kunna ha minsta lilla framgång. Sanningen är nog att jag egentligen inte har ingen aning men att jag hoppas på det bästa.

Ja om ni tycker att det här blev en förvirrande text så är det inget mot vad jag tycker. Jag fick verkligen dra ut denna text ur hjärnan, men det kändes nödvändig att få skriva ner, och jag skrev den inte för att påverka någon utan det är enbart mina egna förvirrande tankar. Ja det är inte lätt att vara 50+ och få uppleva WOW känslan, men mycket trevligt. Blir det inget av så har man fått uppleva något mycket trevlig och det kan man bära med sig länge.

Nä nu får det vara bra för denna gång, tror jag ska gå ut och roa mig. Ha det gott till nästa gång.

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-07-21 09:54:09

Jag förstår dig precis och jag är också plus 50, kvinna och har testat dejtingsiterna lite grand. Så fort jag visar minsta intresse så är det som om karlarna tror att det bara är att köra. De flesta karlar blir alltför på..Så angelägna om att träffas och messar hela tiden. Det gör att jag blir rädd och tveksam och drar mig ur.Jag kanske sumpar många chanser till kärlek och det är säkert i grund och botten fina karlar. Kanske är jag inte heller redo och mogen att träffa någon, eller så har jag inte mött den rätte ännu.Mitt råd till dig är att skriva hur du känner till kvinnan och säga att du finns där om hon känner för det. Lägg sedan ner och avvakta och se om hon tar nästa steg. Gör hon inte det, så finns det ju fler..Kram å lycka till! R.B

Svar: Tack för svaret. Jo jag har blivit klok nog att hejda mig och inte vara för på och modig nog att tala om vad jag tycker sedan håller jag med. Jag får vänta och se om jag har misstagit mig eller om hon tycker likadant
Micke

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Micke

Jag är en kille i mina bästa år, 50+, som har blivit singel efter 30 år varav husägare i 25 år och nu hamnat i en lägenhet ensam. Det är en ny erfarenhet som jag inte har någon koll på. ska försöka skriva av mig lite personliga saker här för min egen skull och om någon tycker att det är intressant att läsa så varsågod. Ska försöka att bjuda lite på mig själv, vilket också är något som jag inte är van vid då jag kan vara lite reserverad. Detta kanske är en del i min personliga utveckling. Bloggnamnet är som det antyder, man vaknar upp här i livet och upptäcker att man har blivit singel när man passerat 50 och man tittar sig i spegel och ser något vackert, HAHA, men det är åt helskotta för mycket av det vackra,

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela