livet universum och allting.se

En personlig blogg för min personliga utveckling

Livet och jag

Publicerad 2016-07-25 14:04:26 i Personligt,

Jag sitter här på balkongen och funderar, ja jag funderar nog för mycket ibland, om livet. Jag har lite svårt att ta för mig ibland, att ta plats om jag befinner mig i ett sällskap. Jag backar gärna om jag känner att jag befinner mig i utkanten istället för att kliva in och bli en aktiv deltagare. Jag kan känna lite avundsjuka mot dem som bara kliver i och tar plats. Speciellt när det gäller kvinnor. Där skulle man haft lite bättre självförtroende, även om det har blivit lite bättre. Det finns någon liten jävel inom mig som säger gör det inte, om jag finner någon intressant. Nu har jag gjort några försök, men det satt långt inne, med blandad framgång.

När jag då går iväg som en feg stackare och inser att om man inget vågar så vinner man inget, då kommer dessa deppande tankar över en och man känner sig som en skit. Allt detta har förstås med självförtroende och självkänsla att göra. Jag begriper att jag måste ändra tankesätt men jag kan inte rå för att det blir så ändå. Att skicka iväg ett meddelande till någon kan sitta långt inne. Jag har gjort det ett par gånger men innan jag vågar trycka på skicka knappen så skriver jag raderar skriver om raderar, gör om samma sak någon dag senare och kanske jag skickar och hoppas på någon typ av svar.

Samtidigt är jag inte rädd att utmärka mig. Jag vill gärna synas. Jag är ganska ensam om att ha en bandana på mig och då en som syns typ orange med texten Jägermeister på. Jag har även andra också men det väcker en del uppmärksamhet vilket jag inte har något emot och jag struntar i vad andra tycker. Samma sak när det gäller bilar, Jag tycker gärna om att ha dem som inte är så vanliga. Min Ford Taurus, allmänt kallad paddan, kunde man inte gömma och min nuvarande Chrysler kanske inte är så uppmärksam men den är ganska udda ändå. Min gammbil är också lite udda. Det är en bil som man inte ser så ofta.

Sammantaget så blir det lite konstigt, i alla fall för mig, Jag vill gärna synas och visa att här är jag, men samtidigt så backar jag undan och gömmer mig på något vis. Samma sak när det gäller den här bloggen, Jag skriver om vad jag känner och tycker, ibland väldigt personligt, och det har jag inga problem med, men i verkligheten så blir det något helt annat. Att säga vad man tycker till någon kan kännas väldigt svårt. Jag gjorde inte det i min ungdom till en väldigt fin person, och ibland kan jag tänka på det och tänka vilken idiot man var. Men jag lärde mig inte mycket av det tydligen. Nu har jag faktiskt gjort det och talat om vad jag tycker till en annan fin person. Resultat kan inte jag påverka, men jag tog mod till mig i alla fall så det är ett steg framåt för mig.

 

Ja se nu vart det en liten text igen. Ha det gott till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Micke

Jag är en kille i mina bästa år, 50+, som har blivit singel efter 30 år varav husägare i 25 år och nu hamnat i en lägenhet ensam. Det är en ny erfarenhet som jag inte har någon koll på. ska försöka skriva av mig lite personliga saker här för min egen skull och om någon tycker att det är intressant att läsa så varsågod. Ska försöka att bjuda lite på mig själv, vilket också är något som jag inte är van vid då jag kan vara lite reserverad. Detta kanske är en del i min personliga utveckling. Bloggnamnet är som det antyder, man vaknar upp här i livet och upptäcker att man har blivit singel när man passerat 50 och man tittar sig i spegel och ser något vackert, HAHA, men det är åt helskotta för mycket av det vackra,

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela