livet universum och allting.se

En personlig blogg för min personliga utveckling

Bloggen återuppstår

Publicerad 2017-06-15 21:49:18 i Personligt,

Nu sitter jag här och funderar varför jag inte har skrivit på ett tag, närmare bestämt så kom senaste bloggen ut i augusti i fjol, så det är nästan ett år sedan. Nu tänkte jag återuppta bloggen och fortsätta dela mina innersta tankar och funderingar.

Varför jag tog en paus, det vet ja. Det kom en människa i vägen och lyste upp livet en stund och då försvann dysterheten och kreativiteten när det gäller att skriva. Det fanns några andra orsaker också men dem är oväsentliga. Som allt trevligt så varar det inte för evigt. Ibland varar dem i många år och ibland några månader. Varför det blev en kortare period den här gången vet jag inte riktigt, eller så vet jag innerst inne men det är inget jag sitter och analyserar. Ibland är det som det är.

 Hur ser mitt liv ut nu då? Är det bättre eller sämre. Ja på ett sätt är det bättre. Jag har lärt känna några riktigt trevliga människor som faktiskt lyfter en. Det tråkiga är att jag håller tillbaka mig själv när det gäller att vidareutveckla bekantskaper. Jag vet inte varför men ibland så får jag en känsla av att vara lite i vägen och då backar jag lite fast jag jag inser att det är mina egna hjärnspöken som ställer till det, den här självkänslan som sviker en när man behöver den. Som exempel så kan jag nämna att jag har fått kontakt med ett par trevliga kvinnor på nätet som jag chattat med ett tag men jag har svårt att gå ett steg till. Det är som om en inre röst säger, gör inte bort dig utan var nöjd som det är. Samma sak om jag träffar på någon trevlig kvinna ute på puben eller krogen så släpper jag det. Självklart så begriper jag att om jag inget gör så händer det inget, men det är som om jag accepterar det.
Ja nu blev det som vanligt, texten spårade ur och fick eget liv. Det var inte så här den såg ut i skallen när jag började skriva men ni som läser denna förvirrande blogg får hålla tillgodo med detta.

 

Ha det gott tills nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Micke

Jag är en kille i mina bästa år, 50+, som har blivit singel efter 30 år varav husägare i 25 år och nu hamnat i en lägenhet ensam. Det är en ny erfarenhet som jag inte har någon koll på. ska försöka skriva av mig lite personliga saker här för min egen skull och om någon tycker att det är intressant att läsa så varsågod. Ska försöka att bjuda lite på mig själv, vilket också är något som jag inte är van vid då jag kan vara lite reserverad. Detta kanske är en del i min personliga utveckling. Bloggnamnet är som det antyder, man vaknar upp här i livet och upptäcker att man har blivit singel när man passerat 50 och man tittar sig i spegel och ser något vackert, HAHA, men det är åt helskotta för mycket av det vackra,

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela